Sposób na nudę 26.03

Zabawy sensoryczne

„Samochód terenowy”

Do zabawy potrzebny jest koc, a także przedmioty służące do rozłożenia na podłodze np. maskotki, piłeczki. Dziecko leży na kocu. Dorosły trzyma koc za dwa sąsiednie rogi. Na podłodze leżą przedmioty.

  • Dorosły „włącza silnik”, czyli lekko porusza kocem do przodu i na boki

  • Ciągnie koc, przejeżdżając nim po przeszkodach leżących na podłodze i zakręcając w różne strony.

  • Stopniowo zwalnia, a potem się zatrzymuje.

  • Do zabawy recytujemy wiersz:

Nasz samochód terenowy, już do drogi jest gotowy,

A na drodze są wertepy, są wertepy i korzenie!

Są korzenie i zakręty, są zakręty i kamienie!

Oprócz tego straszny kurz, więc się zatrzymajmy już…

koc

„Wiatr suszy pranie”

Do zabawy nie są potrzebne żadne przedmioty. Dorosły stoi za dzieckiem.

  • Chwyta pod pachami i podnosi.

  • Kołysze dziecko na boki

  • Stawia na podłodze i przez chwile asekuruje chroniąc przed upadkiem.

  • Zamiast kołysać dziecko na boki, dorosły może stanąć w rozkroku i kołysać do przodu i do tyłu.

  • W zabawie recytujemy wiersz:

Wietrzyk wieje, wietrzyk wieje.

Suszy pranie, suszy pranie,

Jak wysuszy nasze pranie,

będzie suche niesłychanie

Już!!!

hustawka

 

„Gdzie się podziała zabawka”

Do zabawy potrzebna jest duża miska wypełniona ziarnami np. fasoli oraz mała zabawka.

  • Dorosły pokazuje zabawkę dziecku, a następnie chowa zabawkę w fasoli.

  • Dziecko może patrzeć co robi dorosły, zamknąć na chwilę oczy lub się odwrócić.

  • Dziecko zanurza dłonie w misce i szuka zabawki.

  • Do zabawy wykorzystujemy wiersz, zmieniając imię dziecka i ewentualnie nazwę ziaren.  Podczas szukania zabawki fragment wierszyka o szukaniu można powtórzyć kilkakrotnie:

Gdzie się podziała Antka zabawka?

Gdzie się schowała? Czyja to sprawka?

Szuka antek, szuka, szuka

i fasolę (ziarenka) przesypuje.

Szuka Antek, szuka, szuka,\paluszkami wszystko czuje.

Jest!!!

fasola